ceritaceritasyaqwa(:

Tuesday, February 12, 2013

KEHIDUPAN

Assalammualaikum dan Hai semua.
Life  is one thing that no one would understand and know what would happend next. But one thing for sure, everyone will die, not together but we will meet together.

Tumpang kasih sayang yang semakin hilang.
Wujud hanya pada ikatan nama yang tidak seberapa.
Hanya untuk menanggung air tadahan orang.
Ingat pada Yang Esa yang selalu ada dan menemani.
Itu cukup untuk kami bersyukur dengan apa yang ada hari ini.
Harta menggunung, kereta mewah, istananya besar.
Riak dan sombong meggunung mencecah awan.
Adakah itu cukup menanggungmu kelak?
Adakah kereta mewahmu akan meluncur laju di atas Siratul Mustaqim?
Jawapannya TIDAK.
Cukuplah kasih sayang yang ada antara kita ini terbatas.
Aku menghalalkan apa yang diambil jika ia milikmu.
Aku berharap engkau akan mengerti jikaku tidak berbicara.
Jika ia melebihi batasanmu, maka Allah ada untuk membelaku kelak.
Wahai hamba Allah yang aku sayangi ini, aku merayu
Merayu padamu sebelum semuanya menjadi terlambat
Agar engkau sedari kekhilafanmu
Agar engkau tidak terus melakukannya sehinggakan ia menjadi kebiasaanmu
Agar aku tidak menunggu saat keadilanku disana hanya tidak selesai denganmu di dunia
Agar engkau kembali, meneruskan kehidupan mu di jalan yang benar.
Aku redha apa yang berlaku hari ini
Aku tidak mengharapkan apaapa darimu
Hanya aku merayu, jangan buang kami di jalanan
Hanya aku merayu engkau bersabar supaya aku dapat berjalan tanpa jatuh
Aku redha Ya Allah.
Kerana aku tahu Allah ada di sisiku, menemaniku, mendengar suara hatiku, memberi aku kekuatan
Kerana aku percaya pada kekuasaanMu yang akan membela nasibku
Yang akan menunaikan janjiMu terhadap orangorang sebegitu.
Ya Allah, aku bersyukur
Ya Rabbi, Engkau telah memberiku keluarga yang sempurna
Aku bermohon kepadaMu YaAllah, ampunilah kami yang selalu berbuat dosa ini.
Hanya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

No comments:

Post a Comment